KanDoen

KanDoen  Tegelen en Belfeld : samen zijn we sterk!

Hulp in eigen buurt
De medewerkers van het klusteam van KanDoen hebben om verschillende redenen wat extra ondersteuning nodig. Door te werken bij KanDoen zijn ze actief bezig in hun wijk en leren zij hun buurtbewoners beter kennen.
Er is professionele begeleiding voor de medewerkers. Die krijgen ze van coaches van KanDoen.

Hou werkt het?
Als buurtbewoner heeft u misschien ook extra hulp nodig. Het klusteam doet klussen bij bewoners die dat zelf niet meer kunnen en ook niet de mogelijkheid hebben om hier iemand voor te betalen. We werken samen met bijv. Algemene Hulpdienst en Burenhulpdienst.

Als er een klus bij u gedaan wordt door KanDoen, vragen we u ook wat u terug kunt doen. Samen zijn we immers sterk! Kandoen vraagt geen geld, maar een tegenprestatie. Uiteraard moeten e.v.t. onkosten vergoed worden. Als tegenprestatie kunt u bijvoorbeeld iets ondernemen in het Huis van de Wijk, boodschappen doen voor een buur, samen eten met iemand die eenzaam is of een taart bakken. Samen met de coach wordt gekeken wat voor u een passende tegenprestatie is, voor een klus die bij u wordt gedaan.

Voor welke klussen kan terecht?
KanDoen concureert niet met bedrijven. De klussen worden vrijwillig gedaan door bewoners uit uw eigen wijk.

Waar kunt u aan denken?
– tuinwerkzaamheden zoals snoeien
– eenvoudige klussen in huis, zoals texen, een lamp vervangen, iets ophangen, enz.
– post rondbrengen voor uw vereniging

Meer weten?

Wilt u meer weten of KanDoen ook iets voor u kan betekenen?
Bel of mail dan eens met onze coaches.