Informatie & advies

Een Informatie- en Adviespunt is een ‘loket’ in uw eigen wijk, meestal in het Huis van de Wijk, waar u terecht kunt met vragen over wonen, welzijn, werk, inkomen, jeugd en zorg. Speciaal opgeleide vrijwilligers helpen u op weg. Eenvoudige vragen beantwoorden ze zelf, bij meer ingewikkelde vragen verwijzen ze naar de juiste instantie of het Sociaal Wijkteam in uw wijk.

Top 5 van vragen die vaak gesteld worden bij een Informatie- en Adviespunt

  1. Ik wil een pasje voor de regiotaxi aanvragen. Hoe doe ik dat?
  2. Ik wil graag wat doen overdag, kunnen jullie mij helpen met het vinden van dagbesteding?
  3. Ik wil graag uitleg over ontvangen brieven vanuit de belastingdienst en de gemeente.
  4. Ik wil graag een (andere) huurwoning vinden, kunnen jullie mij daarmee helpen?
  5. Het verwerken van mijn uitkeringsaanvraag duurt (te) lang, hoe kan ik toch mijn rekeningen betalen?

Voor wie is  info & advies?
Voor iedereen, jong en oud. Iedereen is welkom die met raad en daad bijgestaan wil worden.

Wat kost info & advies?
Het is gratis. Wij zijn blij als we iemand kunnen helpen wanneer het nodig is.

Adres:

Kerkstraat 2A
Tegelen